Πώς να χορταίνω με τις σωστές μερίδες φαγητού


Το σώμα μας είναι μια τέλεια μηχανή, ρυθμισμένη να λειτουργεί άψογα, ακόμα και σε συνθήκες έλλειψης τροφής, προκειμένου να μας διατηρήσει στην ζωή. Όμως, αυτή η τέλεια  για την επιβίωσή μας «ρύθμιση» έρχεται σε αντιπαράθεση με την σημερινή κοινωνία της αφθονίας, οδηγώντας μας πολλές φορές στην κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας τροφής. Αυτό βέβαια θα εξυπηρετούσε τον πρωτόγονο άνθρωπο ώστε να αποθηκεύσει την απαραίτητη ενεργεία για να επιζήσει ακόμα και σε περίπτωση αντίξοων συνθηκών. Επειδή σήμερα, ακόμα και σε «αντίξοες συνθήκες», υπάρχει φαγητό και συγκεκριμένα, όσο πιο «δύσκολες» οι περιστάσεις, τόσο πιο θερμιδικά επιβαρυμένο είναι, το λίπος θα συνεχίζει να αποθηκεύεται και να μην χρησιμοποιείται. Για αυτόν τον λόγο, θα πρέπει να προσαρμόζουμε τον κορεσμό μας με έξυπνα τρικ, ώστε να μάθουμε το σώμα μας να χορταίνει με τις σωστές μερίδες.
Πολύ σημαντικό είναι να θυμόμαστε το «μαγικό εικοσάλεπτο». Το ανθρώπινο σώμα, δεν μπορεί να αντιληφθεί αν έχει χορτάσει ή όχι πριν να περάσουν είκοσι λεπτά από την έναρξη λήψης τροφής, όσο όγκο φαγητού και αν φάμε. Δεν είναι ένας τέλειος υπολογιστής, που βάζουμε τροφή, πατάμε το enter και βγαίνει το αποτέλεσμα. Με το που μπαίνει η πρώτη μπουκιά, ήδη από τα υπογλώσσια τριχοειδή αγγεία, ο οργανισμός αρχίζει να αντιλαμβάνεται την είσοδο της τροφής. Για να εξασφαλιστεί όμως η «επιβίωση» μας, το μήνυμα «χόρτασα» στον εγκέφαλο θα έρθει μαζί με την άνοδο των επίπεδων γλυκόζης , την σύνθεση των νευροδιαβιβαστών, νευροπεπτιδίων, όπως της σεροτονίνης, μετά από είκοσι λεπτά.
Εξαιτίας αυτού του μηχανισμού, θα πρέπει να σερβιρόμαστε, μια «σωστή» για την διάπλασή μας και τις ανάγκες μας μερίδα, να μασάμε καλά την τροφή μας, τουλάχιστον 10 φορές και να δίνουμε χρόνο στο σώμα μας, να απολαύσει την διαδικασία του φαγητού, την γεύση, την υφή, την οσμή. Αν πεινάμε μετά το εικοσάλεπτο, τότε όντως το σώμα έχει ανάγκη μεγαλύτερης μερίδας.
Υπάρχουν ορισμένα «τρικ» ώστε να βοηθήσουμε το σώμα μας να χορταίνει σωστά:
20-30 λεπτά πριν την έναρξη του γεύματος, να καταναλώνουμε 1 ποτήρι νερό ή φρέσκο χυμό φρούτων και μαζί με το φαγητό μας να έχουμε ένα φλιτζανάκι τσάι ή άλλο αφέψημα με χωνευτική δράση, το οποίο θα συνεχίσουμε να πίνουμε αργά και απολαυστικά και μετά την ολοκλήρωση του γεύματος.
Σαν πρώτο πιάτο, μπορούμε να έχουμε μια ζεστή ή κρύα, ελαφριά σούπα λαχανικών, χαμηλού θερμιδικού περιεχομένου, χωρίς κρέμες γάλακτος και λιπαρά για να καλύψει όγκο του στομάχου μας. Επίσης, ένα φλιτζάνι ζωμό κρέατος, βοηθά να φάμε λιγότερο και ενισχύει την καλή γαστρεντερική υγεία. Θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε και έτοιμες βιολογικές σούπες με προσοχή να μην έχουν "γλουταμινικό μονονάτριο".
Πριν την έναρξη του γεύματός μας, μπορούμε επίσης να φάμε μισό μήλο και το υπόλοιπο μισό μετά το γεύμα, σηματοδοτώντας έτσι την λήξη του γεύματος και βοηθώντας παράλληλα στην πέψη. Το ίδιο μπορεί να γίνει με κάποιο άλλο φρούτο ή με λίγο γιαούρτι ή 1 ποτηράκι κεφίρ.
Άλλα εργαλεία για την σηματοδότηση της «λήξης του γεύματος», μπορεί να είναι ένα φλιτζάνι καφέ, τσάι ή κακάο σκέτο, μια τσίχλα ή καραμέλα ή ακόμα μια κουτάλια ξηρούς καρπούς με λίγο μέλι ή με ξηρά φρούτα.
Πειραματιστείτε και επιλέξτε τι σας ταιριάζει προσωπικά, ακούγοντας πάντα με σεβασμό τις προσωπικές σας ανάγκες κάθε στιγμή.