Καλή ψυχολογία και θετική διάθεση= το «κλειδί» της καλής υγείας!



Όλοι γνωρίζουμε πως η διάθεση και η ψυχική υγεία επηρεάζει κάθε πτυχή της ζωής μας, από το πώς αισθανόμαστε για τον εαυτό μας, τις σχέσεις μας με τους άλλους, αλλά και την σωματική υγεία μας, το πολυτιμότερο αγαθό. Υπάρχει μια ισχυρή σχέση μεταξύ της καλής ψυχικής υγείας και της καλής σωματικής υγείας. Αλλά και αντιστρόφως, η κατάθλιψη ή άλλες διαταραχές της ψυχικής υγείας, μπορούν να συμβάλουν στην εμφάνιση σωματικών ασθενειών, όπως σε διαταραχές του γαστρεντερικού, προβλήματα στον ύπνο, έλλειψη ενέργειας, καρδιακή νόσο, καθώς και σε πολλά άλλα προβλήματα υγείας.
Για αυτό ακριβώς θα πρέπει να προσπαθούμε να διατηρούμε παράλληλα με την σωματική και την ψυχική μας «φόρμα» σε καλή κατάσταση και για αυτό υπάρχουν πολλοί τρόποι. Η άσκηση, η υγιεινή διατροφή και η μείωση του στρες με διάφορες τεχνικές χαλάρωσης, όπως ο διαλογισμός, μπορούν να βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση. Μάλιστα, όταν καταλαβαίνουμε ότι για οποιονδήποτε λόγο η ψυχολογία μας «χαλάει», θα πρέπει όσο το δυνατόν νωρίτερα να προσπαθήσουμε να την βελτιώσουμε πριν αυτή επιδεινωθεί ή γίνει μόνιμη. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αφήνουμε μια τέτοια κακή κατάσταση της ψυχικής υγείας μας να χρονίζει ή να θεωρούμε ότι δεν εξαρτάται από εμάς ή ακόμα χειρότερα ότι είναι πλέον μη αναστρέψιμη και θα πρέπει να ζητάμε βοήθεια. Πρέπει να θυμόμαστε ότι όταν τέτοιες διαταραχές, όπως η κατάθλιψη ή το άγχος, θεραπευτούν ή ακόμα προσπαθούμε να τις διαχειριστούμε, η ποιότητας της ζωής μας βελτιώνεται σημαντικά, η καθημερινότητα μας γίνεται πιο παραγωγική και ευχάριστη και εμείς νιώθουμε πιο χρήσιμοι και ικανοποιημένοι με την ζωή μας.
Η βίωση μιας κατάστασης συνεχούς στρες - είτε αυτό είναι λόγω φόρτου εργασίας, επικείμενων εξετάσεων, ενός δυστυχισμένου γάμου κλπ- μπορεί να έχει δυσμενείς επιδράσεις στον οργανισμό μας και έχει συνδεθεί με ένα ευρύ φάσμα προβλημάτων υγείας, συμπεριλαμβανομένης της κατάθλιψης, προβλημάτων με το γαστρεντερικό, τον ύπνο, την όρεξη, ακόμα και με καρδιακές παθήσεις. Το στρες προκαλεί φλεγμονή και αυτό μπορεί να πυροδοτήσει ασθένειες σε όλα τα συστήματα του οργανισμού μας.
 Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι για να βρει κανείς ανακούφιση από την θλίψη ή το αίσθημα απελπισίας και να διαχειριστεί έξυπνα το στρες, χωρίς αυτές να προκαλούν δυσάρεστα αποτελέσματα όπως το κάπνισμα, η κατανάλωση αλκοόλ ή ανθυγιεινών τροφίμων κλπ. Ο καθένας από εμάς μπορεί να βρει τεχνικές αποφόρτισης, που του ταιριάζουν προσωπικά. Όμως, όταν βρισκόμαστε υπό συνθήκες στρες δεν μπορούμε να σκεφτούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να χαλαρώσουμε ή ακόμα και αν γνωρίζουμε, δεν μπορούμε να επιλέξουμε τι θα μπορούσε να μας βοηθήσει ή δεν πιστεύουμε ότι μπορεί κάτι να μας βοηθήσει. Κάθε τι καινούργιο χρειάζεται εκμάθηση και πίστη για την αποτελεσματικότητά του. Το 2016 έρχεται και όλοι θέτουμε στόχους. Φέτος λοιπόν ο στόχος ας είναι να τα βρούμε με τον εαυτό μας και να διαχειριζόμαστε καλύτερα τις δύσκολες καταστάσεις. Στα επόμενα άρθρα θα βρείτε ιδέες διαχείρισης του στρες. Βασική προϋποθέση: Δώστε στον εαυτό σας την ευκαιρία και τον χρόνο να τα χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά.