Κουραμπιές vs μελομακάρονο

Από την μία έχουμε: Αλεύρι-ζάχαρη-μέλι-λάδι-καρύδια vs
από την άλλη : Αλεύρι-ζάχαρη-άχνη-βούτυρο-αμύγδαλα

Η μάχη των γλυκών των Χριστουγέννων καλά κρατεί! Οι φανατικοί οπαδοί των μελομακάρονων εδώ και χρόνια εκθειάζουν την υπέροχη τους λόγω του ελαιολάδου, του μελιού και των καρυδιών, που περιέχουν ή θα έπρεπε να περιέχουν! Από την άλλη, οι υπέρμαχοι των κουραμπιέδων, δικαιώνονται καθώς νέες έρευνες φαίνεται ότι το βούτυρο αθωώνεται. Η αλήθεια είναι πάντα κάπου στην μέση.
Νέα δεδομένα αθωώνουν το ζωικό λίπος, όταν καταναλώνεται με μέτρο.
Εξάλλου, εκτός από τις σπιτικές παρασκευές, δύσκολα να υπάρχει στα υλικά των έτοιμων γλυκών το αγνό βούτυρο, αντί μαργαρίνης ή το ελαιόλαδο, αντί φυτικών λιπαρών και για τα δυο γλυκίσματα.
Μην ξεχνάμε επίσης και το γεγονός ότι η περιεχόμενη ζάχαρη, είτε με την κρυσταλλική μορφή ή με μορφή ψημένου - πλέον "κατεστραμένου" μελιού επιβαρύνει και τα δυο γλυκά.
Βασικό σημείο! Ενώ, ΑΝΑ 100γρ. τα απλά μελομακάρονα είναι πιο "ελαφριά" θερμιδικά, ένα μέτριο μελομακάρονο μπορεί να ζυγίζει 50-70γρ. και μπορεί να κρύβει εκπλήξεις-γεμίσεις-επικαλύψεις, που το εκτινάσσουν θερμιδικά, ενώ ένας μέτριος κουραμπιές συνήθως ζυγίζει 30-50γρ. και μπορεί να είναι πιο "αθώος"!Οπότε, θερμιδικά μπορεί να είναι ισοδύναμες επιλογές.

Επομένως, νικητής :
Η απόλαυση ! 
Διαλέξτε ότι σας αρέσει και συνδυάστε το με ένα γαλακτοκομικό και ένα φρέσκο ή ξερό φρούτο σαν πρωινό ή σαν απογευματινό 2-3 φορές την εβδομάδα τις ημέρες των γιορτών!