Η άσκηση ως μέσο διαχείρισης του στρες


Αν η άσκηση ήταν διαθέσιμη ως ένα χάπι, θα ήταν το μόνο φάρμακο που ο καθένας θα έπρεπε να παίρνει. Η άσκηση είναι εξαιρετικό εργαλείο στην εκτόνωση του στρες. Όταν ασκούμαστε - ειδικά όταν η απάντηση στο στρες ενεργοποιείται - μπορούμε να «κάψουμε» τις ορμόνες του στρες, όπως ακριβώς θα συνέβαινε αν ήμασταν στην φύση και μας καταδίωκε ένα θηρίο, αντί να τις αφήσουμε να συσσωρεύονται.
Οποιαδήποτε μορφή κίνησης σε τακτική βάση βοηθά στην ανακούφιση από την υπερένταση. Ρυθμικές, επαναλαμβανόμενες κινήσεις, όπως το περπάτημα, το τρέξιμο, το κολύμπι, ποδηλασία, κωπηλασία, αλλά και συγκεκριμένα είδη άσκησης, όπως γιόγκα, tai chi, και τσιγκόνγκ - προκαλούν χαλάρωση από το στρες. Τακτική συμμετοχή σε αυτά τα είδη των δραστηριοτήτων που μπορεί να βοηθήσουν στο να αποκρούσουμε αποτελεσματικά το άγχος της καθημερινότητας.
Για να ενισχύσουμε τα οφέλη της ανακούφισης από το άγχος, θα χρειαστεί να εστιάσουμε την προσοχή μας στην συνειδητοποίηση του εαυτού μας - τι και πώς αισθανόμαστε -, πώς αναπνοή σας συμπληρώνει τη δραστηριότητα και του περιβάλλοντος μας κατά τη διάρκεια της άσκησης. Κατά την άσκηση, θα πρέπει να αναπνέουμε ρυθμικά και να συντονίζουμε την αναπνοή μας με τις κινήσεις μας, εστιάζοντας την προσοχή μας και στις αισθήσεις μας στο σώμα μας. Όταν διάφορες σκέψεις εισβάλλουν στο μυαλό, απαλά αποκρούστε τις και επικεντρωθείτε στην κίνηση και την αναπνοή. Αυτό θα πρέπει μας αφήσει πιο ήρεμους και πιο επικεντρωμένους και μετά το τέλος της άσκησης.

Δεν χρειάζεται να εγγραφείτε σε μαθήματα γιόγκα ή να πάτε σε γυμναστήριο. Ακόμα και ένας περίπατος μπορεί να κάνει θαύματα, αρκεί καθώς περπατάτε, να εστιάσετε την προσοχή σας στην αναπνοή σας, στην κίνηση σας, στο περιβάλλον σας και στις μυρωδιές γύρω σας, απομακρύνοντας δυσάρεστες σκέψεις.