Καλύψτε τις διατροφικές σας ανεπάρκειες ή ελλείψεις


Πολλοί άνθρωποι έχουν άσχημη διάθεση, έλλειψη ενέργειας ή ακόμα και κατάθλιψη λόγω κακής διατροφής ή ελλείψεως κάποιου απαραίτητου θρεπτικού στοιχείου. Για παράδειγμα, η έλλειψη βιταμινών του συμπλέγματος Β ή και μαγνησίου έχουν άμεση σχέση με την σύνθεση σεροτονίνης: "της ορμόνης της χαράς. Πηγές βιταμινών του συμπλέγματος Β είναι τα δημητριακά ολικής αλέσεως και επομένως μια διατροφή¨, που δεν περιέχει μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη ενέργειας και άσχημη διάθεση. Η βιταμίνη Β12, που ανήκει σε αυτό το σύμπλεγμα, σχετίζεται άμεσα με την διάθεση και το αίσθημα κόπωσης. Το σώμα χρειάζεται αρκετή βιταμίνη Β12 για την παραγωγή υγιών ερυθρών αιμοσφαιρίων και έτσι μια ανεπάρκεια στην βιταμίνη αυτή μπορεί να προκαλέσει αναιμία. Στην αναιμία δεν υπάρχουν διαθέσιμα αρκετά ερυθρά αιμοσφαίρια ή δεν έχουν αρκετή από την πρωτεΐνη, αιμοσφαιρίνη, για να καλύψουν την ανάγκη του σώματος για οξυγόνο. Η κόπωση είναι συνήθως το πρώτο σημάδι της αναιμίας. Μια εξέταση αίματος για τον αριθμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων και την ποσότητα της αιμοσφαιρίνης, μπορεί να διαγνώσει πιθανή αναιμία. Οι κύριες πηγές της Β12 είναι το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Ωστόσο, γίνεται πιο δύσκολο για το σώμα να απορροφήσει Β12 όσο γερνάμε, υπό ορισμένες ασθένειες (για παράδειγμα, στις φλεγμονώδεις νόσους του εντέρου) ή σε χορτοφάγους και vegans, επειδή δεν τρώνε κρέας ή γαλακτοκομικά. Όταν η ανεπάρκεια Β12 σχετίζεται με τη διατροφή, συστήνεται από του στόματος συμπλήρωμα και διατροφικές αλλαγές για να αυξηθεί η πρόσληψη της Β12, ενώ σε άλλες αιτίες της ανεπάρκειας της Β12 και ασθένειες συνήθως αντιμετωπίζεται με τακτικές ενέσεις βιταμίνης Β12.
Επίσης έλλειψη σιδήρου, προκαλεί αναιμία και το πρώτο βήμα για την θεραπεία είναι η αύξηση της προσφοράς σιδήρου στον οργανισμό με τροφές πλούσιες σε σίδηρο (όπως το κόκκινο κρέας, τα αυγά, το συκώτι ή τα όσπρια) και πιθανόν κάποιο συμπληρώματα σιδήρου.
Ένα έλλειμμα βιταμίνης D μπορεί να υποσκάψει την υγεία των οστών και την μυϊκή δύναμη. Η βιταμίνη D είναι μοναδική που συντίθεται στο σώμα μας όταν το δέρμα είναι εκτεθειμένο στο φως του ήλιου, αλλά υπάρχουν και δεν υπάρχουν πολλές φυσικές πηγές της στα τρόφιμα. Μπορούμε να την βρούμε σε ορισμένα είδη ψαριών (όπως ο τόνος και ο σολομός) και σε εμπλουτισμένα προϊόντα, όπως το γάλα, το χυμό πορτοκαλιού και δημητριακά πρωινού. Τα συμπληρώματα είναι ένας άλλος τρόπος για να εξασφαλιστεί ότι λαμβάνουμε αρκετή βιταμίνη D. Η μορφή D3 είναι η πιο εύκολα απορροφήσιμη μορφή της βιταμίνης D).