Summer eating out

Το καλοκαίρι οι αφορμές για φαγητό έξω αυξάνουν.
Για να μην αυξηθεί το βάρος μας:
1. Φροντίζουμε να μην πάμε για φαγητό πολύ πεινασμένοι 
2. Φροντίζουμε να μην πάμε για φαγητό διψασμένοι 
3. Πριν παραγγείλουμε ρωτάμε για το μέγεθος των μερίδων. Τρώμε τις σωστές μερίδες μας για ένα και μόνο γεύμα! Δεν ντρεπόμαστε να πάρουμε το υπόλοιπο φαγητό σε πακέτο ή να το μοιραστούμε 
4. Δεν χρειάζεται να παραγγείλουμε όλο το κατάλογο για να περάσουμε καλά. Μια- δύο σαλάτες ή και ένα ορεκτικό και ένα ή δυο κυρίως (ανάλογα το μέγεθος των μερίδων) είναι υπέρ αρκετά για δυο άτομα. Αν υπάρχει δυνατότητα ζητάμε το φαγητό με λιγότερο ή καθόλου αλάτι και προσθέτουμε στο πιάτο μας
4. Για ποτό επιλέγουμε νερό (ανθρακούχο μεταλλικό ή εμφιαλωμένο όταν δεν είμαστε σίγουροι για την ποιότητα του νερού βρύσης) και προς το τέλος του γεύματος απολαμβάνουμε 1-2 μερίδες αλκοόλ. Καλό θα ήταν να υπολογίσουμε το αλκοόλ όλης της ημέρας και να επιλέξουμε αν θα το καταναλώσουμε με το φαγητό ή στην έξοδο μας ωστε να μην ξεφύγουμε στην ποσοτητα. Τα αναψυκτικά, ακόμα καλύτερα τυπου λαιτ, προτείνονται περιστασιακά,
5. Ζητάμε πάντα να έρθει πρώτα η σαλάτα. Λέμε "ναι" σε σαλάτες με όσα πιο πολλά λαχανικά (ωμά, βραστά ή ψητά) και όσα λιγότερα πρόσθετα (σως, τυριά, αλλαντικά, κρουτόν, παξιμάδι) προτιμώντας να προσθέτουμε μόνοι μας ελαιόλαδο, λεμόνι, ξύδι ή άλλο ντρέσινγκ με βάση το ελαιόλαδο. Κρατάμε μερός της σαλάτας για να την καταναλώσουμε μαζί με το κυρίως γεύμα 
6. Κρατάμε το κουβέρ ψωμί- πίτα στην άκρη, εφόσον το κυρίως γεύμα μας περιέχει άλλο άμυλο πχ ρύζι ή πατάτα
7. Στο κυρίως γεύμα επιλέγουμε πιο συχνά με σειρά προτεραιότητας: ψάρι, θαλασσινά (κατά προτίμηση ψητά), πουλερικά, άπαχο χοιρινό μορχαρίσιο κρέας ή αρνί. Μιά φορά την εβδομάδα ή το δεκαπενθήμερο ενδίδουμε σε κάτι διαφορετικό προσέχοντας πάντα την ποσότητα. Εαν υπάρχει δυνατότητα για επιλογή στο συνοδευτικό του κυρίους πιάτου προτιμάμε πατάτα ψητή, ρύζι με ανάμεικτα λαχανικά, ωμά ή ψητά λαχανικά σαλάτα (στην τελευταια περίπτωση μπορούμε να συνοδέψουμε με πίτα ή ψωμάκι) 
8. Αν μας προσφέρουν επιδόρπιο προτιμάμε τα φρέσκα φρούτα εποχής σκέτα ή με λιγο γιαούρτι, κρατώντας ένα πιο "γλυκό" επιδόρπιο πχ παγωτό, για το απογευματινό μας. Αν μας προσφέρουν κάποιο γλυκό που "αξίζει τον κόπο", το δοκιμάζουμε "ευγενικά" μοιράζοντας το με τους υπόλοιπους συνδετιμόνες
8. Συνεχίζουμε την διατροφική φροντίδα του εαυτού μας ΚΑΝΟΝΙΚΑ και θυμόμαστε οτι ακόμα και μετά από ένα πιο μεγάλο γεύμα το σώμα μας εξακολουθώ να έχει ανάγκες


Προσοχή! Ειδικα τους καλοκαιρινούς μήνες σε τροφές και φαγητά που αλλοιώνονται εύκολα, δεν έχουν μαγειρευτεί ή ζεσταθεί σωστά αλλα και στο πλύσιμο των λαχανικών.


Παρόλα αυτά ακομα και ξεφύγουμε πιο πολυ ή πιο συχνά από ότι θα έπρεπε δεν σημαίνει αυτόματα ότι καταστράφηκε όλη η προσπάθεια. Υπάρχει πάντα η ευκαιρία να επανορθώσουμε και να μας φροντίσουμε δυο φορες πιο σωστά από το επόμενο κιόλας σνακ ή γεύμα Κάθε φορά μαθαίνουμε κάτι για την καλύτερη διαχείριση της τροφής σε δύσκολες καταστάσεις. 

Μάθαμε ότι το φαγητό είναι μόνο απόλαυση και σαν αποκλειστικό μέσο το διασκέδασης το χρησιμοποιήσαμε πολλές λανθασμένα. Ευκαιρία λοιπόν να βρούμε και άλλες μικρές ή μεγαλύτερες απολάυσεις και να δημιουργήσουμε νέες εικόνες- μνήμες όπου το "περνάω καλά τρώγοντας έξω" σημαίνει οτι απολαμβάνω το φαγητό, το ποτό, το γλυκό μου, την παρέα, το περιβάλλον, την στιγμή κτλ χωρις όμως μετά να νιώθω οτι θα εκραγεί το στομάχι μου ή οτι θα πρεπει να καταφύγω σε πειράματα αποτοξίνωσης και νηστείας.