Ζάχαρη καρύδας ή κοινή ζάχαρη;

Ποια είναι πιο υγιεινή;
 
Στα μακροθρεπτικά συστατικά (πρωτεΐνη, υδατάνθρακες και λίπος) δεν διαφέρουν πολύ. Η ζάχαρη καρύδας έχει λίγο περισσότερη πρωτεΐνη, αλλά η διαφορά είναι αμελητέα.


Εκτός αυτού, ένα κουταλάκι (4,5 g) από ζάχαρη καρύδας παρέχει περίπου την ίδια ποσότητα ενέργειας σε σύγκριση με την κανονική ζάχαρη!

Η ζάχαρη καρύδας μπορεί να περιέχει περισσότερες βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία από την κοινή λευκή ζάχαρη ανά 100γρ. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να βασιστούμε στην ζάχαρη καρύδας για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών μας σε βιταμίνες και μέταλλα, ούτε ότι θα πρέπει να την καταναλώνουμε σε μεγαλύτερες ποσότητες.

Μάλιστα, πρέπει να προσπαθήσουμε να περιορίσουμε την πρόσληψη απλών σακχάρων μέχρι 10% της συνολικής ενεργειακής πρόσληψης. Δεν έχει σημασία αν πρόκειται για απλή ζάχαρη, ζάχαρη καρύδας, μέλι, Αγαύης ή σιρόπι σιρόπι σφενδάμου.

Μπορεί η ζάχαρη καρύδας να έχει πιο χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη
GI από την κοινή ζάχαρη, αλλά δεν είναι χρήσιμο να λαμβάνεται υπόψη μόνο ο γλυκαιμικός δείκτης GI . Όταν καταναλώνουμε τρόφιμα υψηλού γλυκαιμικού δείκτη, μαζί με φυτικές ίνες, λίπος ή/ και  πρωτεΐνες, όπως στα περισσότερα γλυκά με φρούτα, βούτυρο ή γαλακτοκομικά, επιβραδύνεται η ταχύτητα με την οποία το σώμα απορροφά τη ζάχαρη.  


Οι υδατάνθρακες χαμηλού GI έχουν αποδειχθεί ότι συμβάλλουν στη σταθεροποίηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Ωστόσο, στον σακχαρώδη διαβήτη, ειδικά στον ινσουλινοθεραπευόμενο, το συνολικό ποσό των υδατανθράκων που καταναλώνεται πρέπει να λαμβάνεται επίσης υπόψη καθώς επηρεάζει πιο πολύ τις τιμές σακχάρου. 
 
Το συμπέρασμα είναι ότι η ζάχαρη καρύδας δεν είναι πιο υγιεινή από τη συνηθισμένη ζάχαρη. Η ζάχαρη, με μέτρο, μπορεί να απολαμβάνει ως μέρος μιας ισορροπημένης και ποικίλης διατροφής με καθημερινά αυξημένη σωματική δραστηριότητα.  


Κανένα τρόφιμο ή κανένα θρεπτικό συστατικό από μόνο του δεν είναι υγιεινό ή ανθυγιεινό. Το σύνολο των τροφίμων που ένα άτομο καταναλώνει είναι σημαντικό για μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή και όχι μεμονωμένα τρόφιμα.