Πώς θα ξεφουσκώσεις γρήγορα

Προσπάθησες να αντισταθείς, αλλά δεν τα κατάφερες. Λίγο οι άφθονοι πειρασμοί, λίγο το πεντανόστιμο εορταστικό φαγητό, λίγο η χριστουγεννιάτικη θαλπωρή και η καλή παρέα, τελικά παρά τα σχέδια σου έφαγες παραπάνω και τώρα έχεις δυσπεψία και φούσκωμα.

Τι μπορείς να κάνεις;

Πρώτα από όλα, προσπάθησε να μην έχεις καθόλου τύψεις! Ό,τι έγινε, έγινε. Καλά έκανες και επέτρεψες στον εαυτό σου να απολαύσει την γιορτή. Που και που, το να βγεις εκτός προγράμματος κάνει καλό! Δεν καταστράφηκε τίποτα, αρκεί να μπεις ξανά στην δική σου «ισορροπία» όσο πιο άμεσα μπορείς.

Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να καταφύγεις σε ακραίες τακτικές και αποτοξινώσεις, ούτε να μείνεις νηστικός και να χάνεις ή να μειώνεις τα γεύματά σου. Για παράδειγμα, ακόμα και αν το πλούσιο γεύμα ήταν το μεσημέρι, προσπάθησε να φας ένα φρούτο στο απογευματινό και ένα γιαούρτι με βρώμη ή μια σαλάτα με ανάλατο τυρί το βράδυ.

Τώρα για να ξεφουσκώσεις σκέψου τι είχε και τι δεν είχε το τραπέζι της γιορτής:

Είχε πολύ αλάτι, λιπαρά και απλούς υδατάνθρακες, πιθανόν και αρκετό αλκοόλ, ενώ αντίθετα δεν είχε φυτικές ίνες, ω-3 λιπαρά, σύνθετους υδατάνθρακες και κάλιο.

Επομένως, για τις επόμενες μέρες προσπάθησε να αποφύγεις ή να περιορίσεις το αλάτι, τους απλούς υδατάνθρακες και το αλκοόλ.

Για να βοηθήσεις το γαστρεντερικό σου να επιταχύνει την πέψη δοκίμασε κάποιο συμπλήρωμα με πεπτικά ένζυμα. Επίσης, πιες γουλιά- γουλιά ένα αφέψημα με μέντα ή δυόσμο με λίγο λεμόνι, τζίντζερ, γλυκάνισο, ή κατανάλωσε παπάγια ή φρέσκο ανανά. Μπορείς να δοκιμάσεις το παλιό καλό γιατροσόφι, βάζοντας ¼ κουταλάκι μαγειρική σόδα σε ½ ποτήρι νερό μαζί με λίγο χυμό λεμονιού.

Διουρητικά αφεψήματα όπως χαμομήλι, λουίζα, τσουκνίδα ή σημύδα, ακόμα και ο σκέτος ή με γλυκαντικά καφές μπορεί επίσης να σε ανακουφίσουν.

Ταυτόχρονα, ενίσχυσε την διατροφή σου σε προβιοτικά, που θα ενισχύσουν την γαστρεντερική λειτουργία, καταναλώνοντας παραδοσιακό γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, κεφίρ ή ξινόγαλα, ακόμα και σε κάθε γεύμα σου.

Μην ξεχνάς να πίνεις πολύ νερό, καθόλη την διάρκεια της ημέρας και όχι απότομα, αποφεύγοντας τα αναψυκτικά (ακόμα και τα λάιτ) ή τις σόδες και τα ανθρακούχα νερά, που είναι πλούσια σε νάτριο και παρά την κοινή πεποίθηση δεν σε βοηθούν να χωνέψεις.

Βάλε στο μενού των επόμενων ημερών τροφές πλούσιες σε αδιάλυτες φυτικές ίνες, πχ. δημητριακά ολικής, λιναρόσπορο, chia και όσπρια, που επιταχύνουν την διάβαση της τροφής από το λεπτό έντερο. Μαζί μην ξεχνάς να έχεις επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης. Το ψάρι ή τα θαλασσινά αποτελούν ακριβώς αυτό που ψάχνεις, καθώς είναι χαμηλά σε θερμίδες και πλούσια σε ω-3 λιπαρά. Τα φρούτα και τα λαχανικά, σε σαλάτες, smoothies ή σούπες, αποτελούν σύμμαχο σου ενάντια στην πείνα κάθε στιγμή της ημέρας. Εκτός από διαλυτές φυτικές ίνες είναι απαραίτητα για να θωρακίσουν τον οργανισμό σου με αντιοξειδωτικά ενάντια των ελεύθερων ριζών από την υπερκατανάλωση τροφής, ενώ είναι πλούσιες σε κάλιο που βοηθά την διούρηση.

Μην κατηγορείς και μην τιμωρείς τον εαυτό σου, ούτε να προσπαθείς να τον «στριμώξεις» στο πιο στενό σου τζιν τις επόμενες μέρες. Αντίθετα κάνε ειρήνη μαζί του! Ακουσέ τον, περιποιήσου τον σωστά και επέτρεψε του να έχει κάποια από τα «απολαυστικά στοιχεία» του εορταστικού τραπεζιού πιο συχνά στην καθημερινότητα του, ώστε να μην χρειάζεται να τα υπερκαταναλώσει όταν τα βρει «μια φορά στο τόσο»!